Ogólne warunki sprzedaży towarów i usług serwisowych w IRBET SERWIS Sp. z o.o.

§1 Postanowienia Ogólne

1.Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (zwane dalej OWS) określają zasady zawierania umów dotyczących sprzedaży towarów i usług serwisowych, których sprzedawcą jest IRBET SERWIS Sp z o.o.

2.OWS stanowią integralną część wszelkich umów sprzedaży zawieranych przez IRBET SERWIS Sp z o.o., w tym również umów zawieranych w formie pisemnego zamówienia, oferowanych na rzecz podmiotu, który dokonuje zakupu.

3.OWS są dostępne dla Kupującego przed zawarciem umowy w formie pisemnej w siedzibie IRBET SERWIS Sp. z o.o. lub na stronie internetowej www.irbet.pl

4.Niniejsze OWS są uregulowaniem umownym wiążącym strony w zakresie sprzedaży towarów i usług serwisowych. Strony wyłączają stosowanie innych wzorców umownych (ogólne warunki umowy, warunki sprzedaży, wzory umowy, regulaminy itp.) stosowanych lub ustalonych przez Kupującego.

5.Postanowienia zawarte w niniejszych OWS mogą być zmienione jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zawarcie odrębnej umowy sprzedaży wyłącza stosowanie niniejszych OWS tylko w zakresie uregulowanym w niej w sposób odmienny.

6.Odmienne ustalenia pomiędzy stronami uzgodnione i potwierdzone na piśmie mają pierwszeństwo przed postanowieniami OWS.

§2 Nomenklatura

Użyte w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży określenia oznaczają:

1.Sprzedający: IRBET SERWIS  Sp z o.o. ul. Gniewomierska 8, 59-220 Legnica, NIP 6912558261, KRS  0000937952.

2.Kupujący: osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą.

3.Termin płatności: dzień, w którym należność za towar lub usługę serwisową staje się wymagalna.

4.Towar: rzeczy ruchome i dobra będące przedmiotem obrotu handlowego na podstawie umowy sprzedaży, pomiędzy Sprzedającym a Kupującym.

5.Usługa serwisowa: naprawa, remont, przegląd, konserwacja, weryfikacja maszyn i urządzeń przemysłowych, na podstawie umowy sprzedaży, pomiędzy Sprzedającym a Kupującym, wykonywana na terenie siedziby Sprzedającego lub w miejscu uzgodnionym z Kupującym.

5.Zamówienie: oferta zakupu produktów lub usług serwisowych złożona przez Kupującego na piśmie, dostarczona osobiście, listownie, kurierem, faksem lub e-mailem, zawierająca co najmniej: nazwę zamawianego produktu lub usługi serwisowej, ilość, dane Kupującego, niezbędne do wystawienia faktury VAT oraz dane o firmie, dane teleadresowe do kontaktu oraz sposób, termin i miejsce odbioru zamawianych produktów lub usług serwisowych.

6.Potwierdzenie: pisemne oświadczenie Sprzedającego o przyjęciu zamówienia, złożone kupującemu po jego otrzymaniu wraz z określeniem, co najmniej ceny towaru lub usługi serwisowej, sumarycznej wartości zamówionego towaru lub usługi serwisowej, terminu realizacji, miejsca i warunków dostawy/odbioru oraz warunków płatności.

§3 Zawarcie i rozliczenie umowy

1.Informacje zamieszczone na stronie internetowej Sprzedającego, katalogach, broszurach, ulotkach, reklamach i innych publikacjach, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, nawet jeśli zostały opatrzone ceną.

2.Zamówienie Kupującego powinno zawierać następujące dane:

  • Nazwę Kupującego wraz ze wskazaniem dokładnego adresu,
  • Numer NIP lub jego odpowiednik,
  • Wskazanie numeru oferty jeśli dotyczy,
  • Określenie wskazanego towaru lub usługi serwisowej nazwą handlową,
  • Ilość zamówionego towaru lub usługi serwisowej,
  • Termin, miejsce i warunki dostawy/odbioru towaru lub usługi serwisowej.

3.Warunkiem skutecznego zawarcia umowy sprzedaży jest złożenie zamówienia przez Kupującego oraz pisemne potwierdzenie zamówienia przez Sprzedającego (w formie e-mail, faksem, listownie). Pisemne potwierdzenie zamówienia oznacza, że Sprzedający otrzymał zamówienie oraz przyjął je do realizacji. Złożenie zamówienia przez Kupującego nie wiąże Sprzedającego, a brak jego odpowiedzi nie oznacza milczącego przyjęcia zamówienia. Składając zamówienie Kupujący wyraża zgodę na obowiązywanie niniejszych OWS w stosunkach pomiędzy Sprzedającym a Kupującym.

4.Sprzedający może wstrzymać się z realizacją sprzedaży w przypadku powzięcia wątpliwości odnośnie prawdziwości danych zawartych w dokumentach, o których mowa w §3 ust.2 OWS.

5.Jeżeli niemożność spełnienia świadczenia przez Sprzedającego nastąpiła wskutek siły wyższej, Kupującemu nie przysługuje żadne roszczenie z tytułu niewykonania lub nieterminowego wykonania umowy. Do zdarzeń określanych mianem siły wyższej zalicza się w szczególności: kataklizm przyrodniczy, pożar, strajk, embargo, wstrzymanie transferu dewiz, ograniczenia energetyczne, utratę łączności elektronicznej.

6.Za dzień zakończenia umowy na usługę serwisową uważa się dzień podpisania protokołu końcowego bez uwag.

7.Kupujący w pełni akceptuje zasady rozliczania usługi serwisowej wraz z harmonogramem prac i terminem wykonania ujętych w przyjętym zamówieniu, Sprzedający w pierwszej kolejności przeprowadzi działania diagnostyczne i weryfikacyjne. Na pisemny wniosek Kupującego, Sprzedający przedstawi kosztorys  lub aktualizację oferty. W przypadku braku takiego wniosku, Kupujący w pełni akceptuje zasady, termin i koszty zawarte w protokole końcowym przedstawionym przez Sprzedającego.

§4 Ceny

1.W przypadku rozbieżności pomiędzy sprzedającym, a kupującym dotyczących ceny towaru lub usługi serwisowej, ceną towaru lub usługi serwisowej jest cena wynikająca z potwierdzenia zamówienia.

2.Ceny podawane przez Sprzedającego są zawsze cenami netto, do których zostanie doliczony podatek od towarów i usług według stawek obowiązujących w dniu wystawienia faktury.

§5 Płatności

1.Kupujący zobowiązany jest do zapłaty należności z tytułu sprzedaży towaru lub usługi serwisowej w terminie wskazanym na fakturze.

2. Za dzień zapłaty uznaje się dzień zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedającego lub dzień zapłaty gotówką.

3.W przypadku nieuregulowania płatności przez Kupującego w wyznaczonym terminie, Sprzedający jest uprawniony do naliczenia odsetek ustawowych za każdy dzień opóźnienia, a także żądania przedpłaty za towar lub usługę serwisową z przyjętych już do realizacji kolejnych zamówień.

4.Nieuregulowanie należności w terminie określonym na fakturze upoważnia Sprzedającego do przerwania dostaw towaru lub usługi serwisowej i wstrzymania realizacji już przyjętych zamówień. Sprzedający może uzależnić wykonanie nowego zamówienia złożonego przez Kupującego, który zalega z płatnościami lub opłaca faktury nieterminowo od wpłaty zaliczki na poczet nowego zamówienia Kupującego.

5.Wniesienie reklamacji nie zwalnia Kupującego z obowiązku dokonania płatności za towar lub usługę serwisową w ustalonym terminie.

§6 Odpowiedzialność, termin realizacji, dostawa towaru

1.Sprzedający nie odpowiada za żadne straty, szkody oraz koszty (pośrednie lub bezpośrednie) wynikające z roszczeń Kupującego z tytułu błędów w dostawie lub jej opóźnień, spowodowane działaniem operatora logistycznego.

2.Terminy dostawy towaru lub termin wykonania usługi serwisowej wynikające z uzgodnień między stronami, mogą ulec zmianie w przypadku zdarzeń, za które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności.

3.Jeżeli kupujący nie przyjmie towaru lub usługi serwisowej pomimo złożenia zamówienia, Sprzedający ma prawo obciążyć Kupującego kosztami transportu i innymi kosztami będącymi w związku z nie przyjęciem towaru lub usługi serwisowej przez Kupującego.

4.Kupujący ma obowiązek niezwłocznie po otrzymaniu towaru lub wykonaniu usługi serwisowej dokonać sprawdzenia zgodności z zamówieniem. Zobowiązany jest sprawdzić w szczególności: stan przesyłki, jakość, ilość oraz asortyment dostarczonego towaru lub usługi serwisowej, a także niezwłocznie (tj. najpóźniej do 3 dni roboczych) zgłosić przewoźnikowi oraz Sprzedającemu zastrzeżenia w tym zakresie, sporządzając protokół niezgodności. Sprzedający zastrzega sobie prawo kontroli zgłoszonej reklamacji na miejscu dostawy.

5.Kupujący ma obowiązek używać zakupione towary zgodnie z warunkami technicznymi ich użytkowania.

6.Przy braku odmiennych uzgodnień obowiązują zasady wysyłki EXW. (INCOTERMS 2020) oraz standardowe opakowanie Sprzedającego.

§7 Gwarancje, reklamacje

1.Sprzedający zastrzega sobie prawo własności sprzedanego towaru lub usługi serwisowej, co oznacza, iż Sprzedający jest właścicielem towaru lub usługi serwisowej do chwili pełnej zapłaty należności za odebrany towar lub usługę serwisową oraz innych należności wynikających z umowy sprzedaży bez względu na miejsce składowania lub zamontowania w innych przedmiotach.

2.Kupujący ponosi ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru lub usługi serwisowej w okresie pomiędzy jego wydaniem, a przejściem prawa własności towaru lub usługi serwisowej na jego rzecz.

3.Sprzedający i Kupujący wyłączają w stosunkach wynikających ze sprzedaży towaru lub usługi serwisowej na rzecz Kupującego odpowiedzialność z tytułu rękojmi. Wyłączenie to nie dotyczy sytuacji, gdy Kupujący jest konsumentem.

4.Sprzedający udziela 3-miesięcznej gwarancji na sprzedany towar lub usługi serwisowe liczonej od dnia sprzedaży towaru lub usługi serwisowej (tj. od daty wystawienia faktury VAT za sprzedany towar lub od dnia protokolarnego zakończenia usługi serwisowej, chyba, że protokół końcowy stanowi inaczej).

5.Sprzedający, w przypadku ujawnienia się wady towaru, jest zobowiązany do usunięcia wady fizycznej towaru lub usługi serwisowej lub dostarczenia towaru lub usługi serwisowej wolnych od wad, o ile wady te ujawnią się w ciągu okresu o którym mowa w §7 ust. 4.

6.Kupujący w terminie 2 dni od dnia ujawnienia się wady ma obowiązek zgłosić jej istnienie pisemnie lub e-mailowo na adres: irbetbiuro@irbet.pl

7.Sprzedający, po otrzymaniu zawiadomienia o wadzie towaru lub usługi serwisowej usunie wadę fizyczną towaru lub usługi serwisowej, lub dostarczy towar lub usługę serwisową wolne od wad.

8.Sprzedający nie odpowiada za żadne straty pośrednie i bezpośrednie wynikające z awarii lub przestoju sprzętu Kupującego.

§8 Przetwarzanie danych

1.Akceptując niniejsze OWS Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedającego oraz podmioty działające na jego zlecenie w kraju i za granicą, w związku z realizacją umów sprzedaży towarów lub  usług serwisowych oferowanych przez Sprzedającego.

§9 Wyłączenia

1.Kupujący nie może bez zgody Sprzedającego przekazywać wiedzy i informacji uzyskanych w wyniku kontaktów handlowych ze Sprzedającym osobom trzecim w sprawach objętych tajemnicą handlową.

§10 Postanowienia końcowe

1.Sprzedający nie dopuszcza wykonywania prac na terenie swojej siedziby w Legnicy podmiotom zewnętrznym, bez pisemnej zgody zarządu Sprzedającego.

2.Prawem właściwym dla OSW jest prawo polskie.

3.Teksty umowy i OWS w języku polskim są wersją oryginalną.

4.W sprawach nieuregulowanych w niniejszym OWS mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.

5.Stwierdzenie nieważności pojedynczych postanowień nie ma wpływu na ważność pozostałych postanowień OWS.

6.Strony będą dążyć do polubownego załatwienia wszelkich sporów wynikających z wykonaniem umów objętych niniejszymi warunkami. W przypadku niemożności polubownego załatwienia sprawy, właściwym do rozpoznania sporu jest Sąd właściwy według siedziby Sprzedającego.

Do pobrania